Edukacja medialna była problemem badawczym raportu, który podsumował efekty prowadzenia warsztatów dziennikarskich w roku akademickim 2022/2023.
Publikacja naukowców i studentów WNPiD powstała w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, prowadzonych w ubiegłym roku akademickim. Raport dostarcza ważnych wniosków nt. rozwoju kompetencji medialnych, a także oczekiwań młodzieży w zakresie rozwijania prasy szkolnej.
Rola Akademii w pierwszych dekadach XXI wieku uległa zasadniczej zmianie. Uniwersytet działa już nie tylko w swoich murach, ale wychodzi także poza nie współpracując z instytucjami społecznymi, politycznymi, przemysłem i biznesem. Ma realizować ważne cele z punktu widzenia społeczności lokalnej, regionu, państwa i relacji międzynarodowych. Działania mają miejsce na różnych poziomach.
Otoczenie społeczne Uniwersytetu jest zaangażowane w prowadzenie badań, projekty edukacyjne i dyskusje o tym, jak czynić świat bardziej przyjaznym. Dotyczy to w wymiaru ludzkiego, środowiskowego, technologicznego czy etycznego. Wartym pogłębionej analizy przykładem realizacji tych celów są projekty z obszaru edukacji medialnej.
Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu.