fbpx

Letnie kursy Online na WNPiD

wnpid dla szkol-kursy_1080x1080
Share on facebook
Share on twitter

Powraca nasz projekt letnich kursów online! Na okres wakacji przygotowaliśmy dla Was unikatową ofertę zajęć zdalnych, prowadzonych przez studentów i pracowników naszego Wydziału. W drugiej edycji zapraszamy na 9 kursów:

  • Sierpień z Unią Europejską
  • Komunikacja międzykulturowa jako element negocjacji biznesowych
  • Pierwsze kroki w dziennikarstwie
  • Warsztaty telewizyjne
  • Nie bądź ślepy jak Temida – władza sądownicza w Polsce
  • Warsztat dziennikarza prasowego
  • Warsztaty prasowe – dziennikarstwo prasowe od podstaw
  • Reklama w internecie i social media
  • Władza lokalna- o samorządzie terytorialnym w Polsce

Udział w zajęciach jest bezpłatny! Po ukończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat. Spotkania prowadzone będą z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Każdy uczestnik otrzyma od prowadzącego unikatowy link do każdego spotkania.

Sierpień z Unią Europejską

Prowadzące: lic. Kinga Wieczorek, lic. Sara Łukaszewska (Koło Naukowe Psychologii Polityki)

Celem wykładów jest przybliżenie istoty Unii Europejskiej począwszy od jej powstania, aż po dzień dzisiejszy, z podkreśleniem jej mocnych i słabych stron. Wykłady będą kończyć się quizem. Za pomocną interaktywnej aplikacji sprawdzana będzie zdobyta podczas zajęć wiedza.

Tematyka wykładów:

  • Unia Europejska: jak to się zaczęło, czyli cele i etapy integracji europejskiej (09.08)
  • Ile traktatów potrzeba, aby zbudować międzynarodową potęgę? (11.08)
  • System instytucjonalny Unii Europejskiej (13.08)
  • Współczesne problemy Unii Europejskiej i strategie zapobiegania kolejnym kryzysom (17.08)
  • Wielki koniec, czy nowy początek? Unia Europejska po Brexicie (19.08)
Dane kontaktowe: Kinga Wieczorek: kinwie3@st.amu.edu.pl; Sara Łukaszewska: sarluk1@st.amu.edu.pl.

Komunikacja międzykulturowa jako element negocjacji biznesowych

Prowadzące: Miriam Eftekhar Omrani, Anna Przybylak (Koło Naukowe Polityki Ekonomicznej i Społecznej UAM) 

Komunikacja międzykulturowa jest ważnym mechanizmem, który wpływa na jakość relacji w procesie komunikacji. Pozwala zrozumieć otaczający nas świat i ludzi, którzy w nim wspólnie funkcjonują, ale także ułatwia zrozumienie innych kultur. W procesie negocjacji poznanie i zrozumienie przeciwnika jest kluczowym elementem dla udanych negocjacji.  W globalizującym się świecie odpowiednia komunikacja wpływa na polepszenie relacji między ludźmi. Warto skupić się na podstawowym założeniu, że kultura jest pewnego rodzaju systemem komunikacji, dzięki odpowiednim  elementom takim jak: normy, system wartości, czy zachowanie. Należy zrozumieć samą definicję komunikacji międzykulturowej, aby lepiej zagłębić się w świat negocjacji biznesowych.  

Termin: 19.07.2021, godzina 12:00.

Dane kontaktowe: Miriam Eftekhar Omrani mireft@st.amu.edu.pl, Anna Przybylak annprz17@st.amu.edu.pl . 

Pierwsze kroki w dziennikarstwie

Prowadzący: dziennikarze Radia Meteor

  1. Warsztat montażu i masteringu audio (12 lipca, godz. 10:00): wprowadzenie do pracy z programami do obróbki audio oraz techniki budowy materiału.
  2. Emocjonalny krzyk – sztuka komentarza sportowego (13 lipca, godz. 11:00): na warsztatach uczestnicy będą krzyczeć, płakać, cieszyć się i emocjonować się wydarzeniami sportowymi. Uczniowie poznają, jak wygląda praca dziennikarza sportowego i dowiedzą się, co trzeba zrobić, by słuchacze nas zapamiętali w trakcie wykonywania pracy dziennikarskiej.
  3. Efektywna komunikacja, czyli jak mówić, żeby nas zrozumiano (14 lipca, godz. 10:00): Warsztaty skupiają się na efektywnej komunikacji i pokonywaniu barier, które są nam czasami rzucane pod nogi. Jak mówić żeby nas słuchano? Tego dowiecie się uczestnicząc w warsztacie.
  4. Warsztaty pracy głosem (15 lipca, godz. 10:00): na warsztatach poćwiczymy pracę nad głosem oraz skupimy się na tym, dlaczego warto o niego zadbać.
  5. Inspiratorium, czyli gdzie znajdziesz pomysł na materiał (16 lipca, godz. 10:00): na tych warsztatach spróbujemy wspólnie poszukać różnych rodzajów inspiracji i sposobów korzystania z nich.
  6. „Nawiasem mówiąc”, czyli jak przeprowadzić wywiad i się nie spalić (6 sierpnia, godz. 10:00): na tych warsztatach wprowadzimy uczestników w sztukę prowadzenia wywiadu i pokażemy, co zrobić, by zaimponować swojemu rozmówcy.
  7. „Nienajprawdziwsze”, czyli sztuka przygotowania researchu (7 sierpnia, godz. 10:00): na tym spotkaniu pokażemy uczestnikom, jak odnaleźć się w internecie w poszukiwaniu informacji.
  8. „Historia jest tak ciekawa, jak ją zbudujesz” (10 sierpnia, godz. 10:00): dziennikarz na posterunku nie może dać się zaskoczyć! Warsztaty o oswojeniu się z absurdem, pokazujące jak nadać kolor potencjalnie szarym sytuacjom. W trakcie warsztatów poruszone zostaną kwestie budowy wypowiedzi publicznej, autoprezentacji oraz kreatywnego podejścia do prezentowanych zagadnień. 
  9. Warsztaty z realizacji transmisji live (16 sierpnia, godz. 11:30): na warsztatach przedstawimy możliwości programu OBS. Nauczymy podstaw realizacji transmisji w różnych formach. Pokażemy przydatne programy do prowadzenia streama.

Dane kontaktowe: Bartosz Łojewski, bartosz.lojewski@meteor.amu.edu.pl.

Warsztaty telewizyjne

Prowadzący: dziennikarze Kuriera Akademickiego

Cykl 4 spotkań warsztatowych przybliżających zawód dziennikarza telewizyjnego. Podczas warsztatów prowadzący opowiedzą uczestnikom o pracy reporterów telewizyjnych oraz operatorów kamery. Przybliżą kwestię związane z mową ciała, gestykulacją i ubiorem dziennikarzy. Poruszą również tematykę michałków, wywiadu czy fotoreportażu.

Terminy spotkań: 8 lipca – 10:30-12:00; 22 lipca – 10:30-12:00; 5 sierpnia – 10:30-12:00; 19 sierpnia – 10:30-12:00.

Dane kontaktowe: kurier@amu.edu.pl.

 

Nie bądź ślepy jak Temida – władza sądownicza w Polsce

Prowadząca: Alicja Zaworska (Koło Naukowe Polityki Ekonomicznej i Społecznej)

Podczas swoich wykładów chciałabym wprowadzić uczniów szkół średnich w system władzy sądowniczej w Polsce. W czasie zajęć podejmę tematykę funkcji prawa i zasad prawa oraz sposób kreowania w Polsce. Chciałabym przedstawić również hierarchizację aktów prawnych i pokazać wpływy władzy ustawodawczej na władzę sądowniczą. Podczas wykładu chciałabym również przedstawić strukturę sądownictwa w Polsce oraz kompetencję i wybieralność.

Terminy: 01.07.; 15.07.; 06.08.; 20.08 (godzin zajęć zostaną podane w późniejszym terminie).

Dane kontaktowe: Alicja Zaworska (alizaw2@st.amu.edu.pl).

Warsztat dziennikarza prasowego

Prowadzący: Dziennikarze Bardzo Uniwersyteckiego Czasopisma

  1. ABC informacji dziennikarskiej (24.07 15.00): podstawowe różnice między pisaniem do gazety a tworzeniem materiałów radiowych i telewizyjnych – jak napisać informację (do gazety i do internetu). 
  2. Dziennikarz w świecie lajków i followersów (31.07 11.00): podstawy marketingu online – ABC social mediów – tworzenie grafik w Canvie
  3. Gdzie szukać, aby nie dać zrobić się w konia? (09.08 12.00): źródła informacji? – i jak je weryfikować?
  4. Jak sprzedać informację i mieć czyste sumienie? (14.08 12.00): jak stworzyć tytuł? – etyka dziennikarska a clickbaity

Dane kontaktowe: Sylwia Rycharska, syljab@st.amu.edu.pl

Warsztaty prasowe – dziennikarstwo prasowe od podstaw

Prowadzący: Dziennikarze Gazety Studenckiej „Fenestra”

  1. Zajęcia wprowadzające – czy prasa ma szansę przetrwać? Dlaczego warto być dziennikarzem prasowy? Słowniczek dziennikarza prasowego. (zapoznanie z językiem specjalistycznym) – około 45 minut (2.08.2021)
  2. Podstawy podstaw, czyli pisanie informacji. Czym jest obiektywizm dziennikarski? Q&A z uczestnikami – około 45 minut (4.08.2021)
  3. Sztuka wywiadu. Jak się przygotować? Jak rozmawiać? Czego unikać? Jak spisać wywiad?– około 45 minut (6.08.2021)
  4. Reportaż sportowy – około 45 minut (9.08.2021)
  5. Dziennikarstwo polityczne – około 45 minut (11.08.2021)
  6. Spotkanie dodatkowe dla osób chętnych, które prześlą swój artykuł. Omówimy je (31.08.2021).

Dane kontaktowe: fenestra.uam@gmail.com.

Reklama w internecie i social media

Prowadzący: mgr Maciej Skrzypek

Program zajęć:

  1. Budowanie person i tworzenie grup docelowych (20.07)
  2. Treści promocyjne w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter) (23.07)
  3. Przygotowanie strategii komunikacyjnej (27.07)
  4. Zasady webwritingu (30.07)
  5. Najczęściej popełniane błędy w komunikacji w mediach społecznościowych (03.08)
  6. Bezpłatne narzędzia e-marketingowe (06.08)

Dane kontaktowe: Maciej Skrzypek (maciej.skrzypek@amu.edu.pl)

Władza lokalna- o samorządzie terytorialnym w Polsce

Prowadzący: Koło Naukowe Samorządu Terytorialnego

Celem wykładów jest omówienie zagadnień dotyczących samorządu terytorialnego w Polsce. Przeprowadzimy Was przez pewną historię. Rozpoczniemy od genezy samorządu terytorialnego, omówimy charakterystykę działań, kompetencji oraz zadań w końcu zaproponujemy możliwości zaangażowania się w życie społeczne Twojej lokalnej społeczności. Wykłady będą miały charakter interaktywny – serdecznie zapraszamy! 

Terminy: każdy poniedziałek godz. 18:00 – od 26 lipca do 23 sierpnia.

Agenda:

  1. Samorząd terytorialny w Polsce – istota, geneza i rozwój współczesnego samorządu. 
  2. Gmina, powiat, województwo – charakterystyka, kompetencje, zasady działania.
  3. Kto nas reprezentuje? – wybory do organów jednostek samorządu terytorialnego
  4. Władza w rękach mieszkańców – czyli lokalne formy demokracji bezpośredniej i partycypacji obywatelskiej 
  5. Młodzież w działaniu – czyli o możliwościach partycypacji obywatelskiej młodzieży na poziomie samorządowym

Kontakt: Aleksandra Szczygieł (aleszc18@st.amu.edu.pl)

Formularz zgłoszeniowy

By wziąć udział w wybranych kursach należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Na wskazany adres mailowy otrzymacie niezbędne informacje do 30 czerwca. Pamiętajcie by sprawdzać wiadomości w spamie. UWAGA NAUCZYCIELE! Zgłaszając grupę prosimy o podanie liczby osób w treści formularza. 

Przesyłając wypełniony formularz zgłoszeniowy wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych – ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (Dz. U. UE L 119/1 z dnia 4 maja 2016 r., dalej jako „RODO”) informuje, iż:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z siedzibą przy ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań.
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – kontakt mailowy: iod@amu.edu.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zawarcia i wykonywania umowy oraz do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Podstawą prawną do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1. lit. b) RODO.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem zawarcia i wykonania umowy.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w okresie obowiązywania umowy i po jej zakończeniu w okresie wskazanym w przepisach prawa powszechnie obowiązującego lub zgodnie z kryteriami w nich wyznaczonymi oraz przez czas niezbędny do zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów albo zabezpieczenia lub dochodzenia roszczeń.

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, tj. osobom i podmiotom zaangażowanym w realizację procesu wydawniczego (w tym autorom, recenzentom, tłumaczom, grafikom, redaktorom, fotografom, podmiotom świadczącym usługi drukarskie i usługi dystrybucji). Dostęp do Pani/Pana danych będą posiadać osoby upoważnione przez Administratora do ich przetwarzania w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych oraz mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz, z zastrzeżeniem przepisów prawa, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00–193 Warszawa.

W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.

Dowiedz się więcej...

Rekrutacja na studia – krok po kroku

Przygotowujemy się na rozpoczęcie rekrutacji.  Zapraszamy Was serdecznie na spotkanie, podczas którego przedstawię System Internetowej Rekrutacji. Krok po kroku przejdziemy przez całą procedurę

Z WNPiD na maturę Online 2020/2021 – podsumowanie

Wraz zakończeniem tegorocznych egzaminów dojrzałości dobiegła końca II edycja cyklu „Z WNPiD na maturę Online”, którą rozpoczęliśmy w listopadzie 2020 r. Łącznie zorganizowaliśmy 51 wykładów

Dzień Kandydata 2021

Zapraszamy Was do obejrzenia relacji z Dnia Kandydata Online na WNPiD. Wybieracie się na studia i macie wiele pytań w tym zakresie?